Sunday, 28 August 2011

28 Augustus

Gebeure

1499 – Vasco da Gama se vaart om die Kaap die Goeie Hoop na Indië eindig suksesvol in Lisabon.

1833 – Slawerny word in die hele Britse Ryk verbied deur die Britse parlement en gevolglig in Suid-Afrika ook.

1842 – Die Abercrombie Robinson strand by die mond van die Soutrivier. Almal oorleef.

1842 – Die Waterloo dryf aan wal in Tafelbaai en ongeveer 200 mense verdrink.

1875 – Die nuwe Luitenant-Goewerneur van Natal, Henry Bulwer daag daar op.

1979 – Slag van Ulundi: Die Zulu koning Cetshwayo word die Britte gevange geneem en die Zulu krygers verslaan.

1900 – Nelspruit word nie nuwe hoofstad van die Zuid-Afrikaanche Republiek.

1901 – Generaal Louis Botha se plaas, Waterval word vernietig onder die Britse Verskroeide Aarde beleid.

1902 – Die Koloniale Kommissie van Ondersoek na die krygswet word aangekondig deur Dr. Leander Starr Jameson in Kaapstad.

1919 – Generaal John Smuts word Premier van Suid-Afrika.

1987 – Strenger pers beperkinge word bekend gestel onder die vaandel van die verklaarde noodtoestand.

1989 – Waarnemende staatspresident Frederick Willem (F.W.) de Klerk ontmoed die Zambiese President Kenneth Kaunda om die vredesverdrag van Angola te bespreek.

1991 – Die privaat sektor in Suid-Afrika skenk kosvoorraad aan Moskou ter waarde van R100 000,00. (Omtrent 12 Ton)

Geboortes

1748 – Tjaart van der Walt, derde grensoorlog held in Roggeveld, Sutherland.

1878 – Maria Elizabeth Rothman (M.E.R), Suid-Afrikaanse outeur in Swellendam.

1890 – George Cary Hobson, Afrikaanse skrywer in Graaff-Reinett.

1908 – Eli Weinberg, unie lid en fotograaf in Libau, Latvia.

1923 – William Modisane, skrywer en akteur in Sophiatown, Johannesburg.

1929 – Ken Gampu, akteur in Germiston.

1960 – Christo Ferreira, rugbyspeler

1969 – Nthati Moshesh, aktrise in Katlehong, Oos-Rand.

1977 – Rowan Cloete, akteur en televisie aanbieder.

Sterftes

1982 – Geoffrey Walter Ashton (Geoff) Chubb, krieketspeler in Oos-Londen.

 

 

Stuur asseblieg die e-pos na al jou vriende en kennise.  Teken gerus in op die blog en help my om ons geskiedenis behoue te hou.                   

Het ek dalk iets gemis op vandag se datum?  Stuur vir my die besonderhede, ek sal graag dit byvoeg.                   

Volg gerus my Twitter rekening waar ek internationale geskiedenis brokkies ook deel: @ludibotha.                   

Ek soek ook altyd na ou geskiedenis boeke en ou geskiedenis skool handboeke.  As enigeen kan help, laat my weet.

No comments:

Post a Comment